My Followers

May 20, 2011

Tembikai Gayut-Gayut..

Ehemmmm,


Lama kan aku tak update belog. Bukan apa, aku sangat busy. Tak tau nak gambarkan macam mana lagi. Time kerja ingat nk curi masa kejap-kejap untuk belog kesayangan ni, tapi tak dapat gak sebab macam banyak je keje aku kene setelkan by this month. Huh, lupakan pasal kerja. Malas ingat sekarang. Tension sangat. Meh cek nak cerita pasal tajuk entri tuh.


*Pic dari sumber pakcik google*

Hahaha. Sebenarnya nak update ni minggu lepas. Oke meyh nak start. Hari ni da masuk 3 kali aku nampak pakcik jual tembikai naik motor. Aku macam pelik la jugak. Ni macam baru je aku tau. Ke aku yang ketinggalan zaman? Dekat area rumah aku (puchong), selalu sangat da nampak pakcik naik moto gantung-gantung tembikai yang dah siap potong comel macam kat kedai buah tu. Then gantung kat box yang mmg pakcik tu dah pasang. Keliling box tu dia gantung tembikai tuh. hehehe.


Mula-mula aku nampak, aku tergelak sorang-sorang. Lawak la mcm tu. Sebab sebelum ni x penah lak aku nampak ada orang jual cm tu. Kreatif la zaman skrg punya penjaja :) Peningkatan yang bagus! :) Time cm ni mmg laku betol la tembikai. Sebab cuaca panas sgt-sgt da kt malaysia ni. Ikutkan hati aku, nak je aku capai tembikai yang gayut-gayut tu.



*Pic dari sumber pakcik google*

Eh kalau korang nak tau, aku pengemar tembikai. Hee :) Kalau bagi sebiji pon boleh habis tau tak! :P Kalau la dkt kenduri kawen, mmg aku siap ambik pinggan extra semata-mata nak letak buah tembikai yang dorang suh makan sebagai dessert tu :P Hehe Hantu tembikai :P. Bukan tu je, kalau la makan kat kedai, fav drink aku kompem2 jus tembikai :) Tetiba teringin la pulak. Dah stop citer pasal tembikai. huhu


Eh, eh, tadi aku baru sign up satu benda. Nama advertlets.com :) Lepas berbulan-bulan aku sign up nuffnang dulu. Cuma rm 0.75 sen je ada dlm account. Ni skrg aku nak try yang ni pulak :) Hee. Saja suka-suka. Jom la try benda ni :)




2 comments:

Anonymous said...

Hi !!! Good job!
Wuzzap?

Anonymous said...

Hello. It is great that at least you pour more light on this issue. Thanks.