My Followers

Apr 21, 2011

Tahi lembu membazir kalau di buang ...

Hye sygsssss, tadi lepas layan cite indon top skrg, "Kejora dan Bintang". Ala yang pemes gila cite tu. Si pompuan gila janet jahat nak mampos. Tak puas hati tengok orang senang. Eh bangang btol la. Ada ja manusia sebegini skrg kan. Pelik btol.






Ha lagu kat atas ni la lagu tema dalam cerita tu. Memang layan abis la bila aku dok cintan rindu-rindu kat kekaseh hati aku tuh. Maklum la duduk jauh. sob sob. Best oke lagu ni.




Ha, okeyh, sambung balik. Lepas je abis cerita kejoran dan bintang tu, aku duk layah cerita "wow" . Tak silap aku la. Ala, yang host dia FAHRIN AHMAD kegilaan wanita luar sana tu. Aku dok bisik kat mama aku ..


Aku : Apa la yang org gila sgt kt fahrin ni ma.. muka biasa-biasa je.
Mama  : Ntah. Bukan hensem pon. Tapi badan boleh tahan la..
Aku : Haih, mama ni. Ley tahan taste mama. (dalam hati je la)

Ha sudah, awal-awal segmen wow ni, dia tunjuk pasal tahi lembu! Terbeliak mata aku tengok. Nak tau sebab apa. Aku rasa mesti ramai yang tak sempat nk tgk segmen ni tadi. Sebab start pon dlm kul 1 kot. Masing-masing dah terbongkang kot. Meh aku citer sikit. Aku tak pasti orang tu dari negara mana. Yang pasti bukan Malaysia la. Orang tu, ada bela lembu banyak. So, memang kompem la banyak sgt tahi lembu kan. Yang unik nya (geli oke) orang tu tak suka membazir. So, dia ambil dan kumpul tahi-tahi lembu tu dengan menggunakan tapak tangan ye kawan-kawan. Tapak tangan yang bersih oke. Yang tiada dilapik dengan apa-apa. HAHAHA. dilenyek-lenyek. dikepal-kepal, diramas-ramas. Haaaaa. Hebat kannn? Then, tahi itu.(macam ganas sebut tahi. Oke la tukar la. ) Najis itu, die campurkan dengan gam. Dilenyek-lenyek lagi. Ala macam buat kuih donut tu cara dia. Pastu ditepuk-tepuk dan dibentuk macam bentuk muka orang. Then buat bentuk mata mulut hidung semua. Banyak lagi la bentuk unik. Mmg kreatif kan. Dah siap ukir. Jemur. Dalam bape hari ntah. da kering, dia cat muka tu kasi comel sikit ada kaler-kaler. Kalau tak, dia kaler hijau gelap. (eiiuwwwwww). Dah siap.. Cantik lak aku tengok. Sumpah geli.


Dah siap, orang tu jual. Harga ada la dalam 10-20 dollar. Oke la tu kan. Memang hebatbetol kan. Tak pe la. Sekurang-kurang nya tak de la bazir.


Gambar atas ni la contoh tahi lembu tu ye. Bagi penternak lembu yang ingin mencuba, sila la ye. :) Heeee.

P/S : Dalam dok layan citer wow tu. Tetiba lepas abis segmen tahi lembu, ada lak nampak ular sawa kt fahrin tu. Eii sumpah geli. trus aku tuka chanel. Ahahaha. Dalam masa yang sama, aku dok byg, mcm mana kalau dorang guna najis manusia untuk wat topeng cm tu. Hahahaha. geli. Oke bye. Thanks for reading :)

0 comments: