My Followers

Apr 26, 2011

Good luck awak~

Selamat petang~!


Tetiba kepala otak aku teringat time-time study dulu. Memandangkan sekarang para-para siswa dan siswi kita tengah bertungkus lumus study nak jawab final. Musim final weyhhh. Tapi ada curtain siswi dan siswa da abis exam dah pon.


Okeyh, ni nak cerita pengalaman nak dekat exam dulu. Wahh kemain enjoy. Ahahaha. Enjoy sakan ye sampai tertonggeng-tonggeng. Ha oke ni aku tipu. Masa aku study dulu, aku suka dan mmg suka study last minit!!! sangat las minit okeyh. Contoh esok nak exam, malam baru study. Baru start study. Ahahaha. Bukan malam jam 8 malam ye kawan-kawan. Jam dua belah tgh malam baru nak start serious. Hebat kan? Sebab tu la result aku pon hebat kemain.


Masa study dulu aku amalkan sifat suka makan sampai lewat malam. ahahaha. So lambat nak balik study. Punya pemalas kan. Dah stress tak ley cover topic baru la nk menangis je rasa. Jangan tiru macam saya ye adik-adik. Kalau anda genius boleh la macam saya. Tapi aku x genius pon. Cuma tak sedar diri and tak da muhasabah diri je masa tu.


Dan sekarangggg, aku mula menyesal sebab result tak dapat macam orang lain yang dapat anugerah ketua jabatan or dekan la orang panggil tu. Kesiannn kan. Tapi aku bersyukur sebab boleh la konvo boleh la lulus walaupon tak cemerlang mana.


Oleh itu, study la awal-awal. Jangan la buat keje last min it macam aku ni. Silap-silap hari bulan boleh ke laut masa jawab exam tu. Ha ingat balik masa sem 5. Paper ape tak ingat la. Costing kot. Aku tak tido. Study sampai ke pagi. Ingat punya ingt dan confident gila boleh jawab masa tu. Last sekali. masa dalam dewan exam, hmmm harammmm blur abis. Paper tu orang lain semua boleh score. Aku blur sampai dah pening bercampur-campur nk ingt mana satu. Last skali, aku miss 2 soalan. Sedih kan. Tapi di sebabkan lecturer tu baik hati, aku rasa la kan. Dia luluskan aku jugak. Tq sangat-sangat Puan Zack ~!


Hah adik-adik sekalian, jangan lah study sampai tak tidur malam. Sebab kepala anda akan blank. Percaya la. Mesti rasa tak selesa masa nak jawab exam tu . Kalau prepare awal-awal, sure boleh jawab.


Oh tetiba aku teringat balik, masa lecturer dulu slalu dok pesan, "jangan study last minit, study awal-awal ". Aku dalam hati jawab, " Tak peeee, kalau sempat cover x de masalah pon wekkk :P "
Haaaa, akibat nyaaaa. Memang btol la kata-kata lecturer ni. Sekarang dah abis study baru tengiang-ngiang suara lecturers yang cakap cm tu. Sob sob. Nak buat camno, nasi sudah menjadi bubur. Tapi x pa, akhirnya merasa jugak aku nak pegang diploma :)


Eh, bila la aku nak konvo. Lama gilaaaaaaaaaaa~! Abis study bulan 11 tahun lepas. Sepatutnya da konvo dah ni. Orang lain semua dah konvo siap lempar-lempar topi lagi. Aku ni bila? Sabor je laaaa. Tapi dengar kabar, bulan 7 ni. Lambat nyeee. Pape pon, janji dapat gradeeee bersama geng seven aku. Yeay~!



*Kepada semua yang sedang exam, semoga berjaya. Chaiyok-chaiyokkkk. Jawab jangan bagi ada tinggal kosong. Hentam je apa pon. Janji isi. Agak-agak dah blur sangat, Puji-puji sikit lencturer kat kertas jawapan tuh. hahaha. * 


P/S : Kepada kekasih gebu, GOOD LUCK dear, u can do it. Love you. Big hug for youuuu. XOXO.

Terima Kasih Kerana Membaca. Peace.

0 comments: