My Followers

Feb 19, 2011

Maaf dan lupa

Sayang, u ingat x time ni? sweet rite? awak snap manyak pic saya. Pic kita pon manyak. Tp saya da x de semua pic tu. Saya tau awak ada simpan lagi all da pic. Nanti sent kt email saya yea. Nanti nk pegi sini lagi tau :p

Back to da main topic, MAAF & LUPA. Yang dimaksud kan dengan maaf. Kalau kita ada wat silap or salah . Perkataan maaf ni senang je kan nk keluar dari mulut kita. Tapi senang ke kita nk lupakan semua benda? Aku x tau la apa pendapat korang, for me, aku senang nk maafkan org. But susah untuk melupakan. Yea aku tau x elok nk ingat benda yang da lepas, lebih2 lagi if orang tu minta maaf. Tapi ni la hakikat diri aku. Susah sangat nk melupakan. lebih2 lagi if benda tu melibatkan maruah aku. x begitu senang ye. Sebab kau da persoalkan tentang maruah diri aku. Bercakap tentang keburukan saya. Tetapi, aku x pernah membenci orang smpai ingin memaki. Tu bukan cara aku. Semua kawan rapat aku, termasuk ex housemate aku semua tau cara aku. Dan mereka sentiasa hormat cara aku. Aku tersangat susah nk mara org. Tapi bila aku da mara, mmg semua aku akan luahkan. Tetapi aku akan sentiasa cari jalan untuk selesaikan. Yang paling penting, BERSEMUKA. tu CARA aku. Kau x puas ati, ko jmpe depan. Jangan cakap belakang. Sebab aku paling benci hipokrit! Oke. kalau nk memaafkan atau meminta maaf, biarla ikhlas. Jangan sebab ada niat lain. Btol x? Of course la. sebab nya, tu semua akan meakan diri sendiri balik jika kau hanya meminta maaf sebab ingin kelihatan baik. If u ikhlas. Baru la hidup akan tenang. :) Jangan anggap orang yang pernah melakukan kesilapan itu sebagai musuh anda. Sebab mungkin dia ada sebab tersendiri. X elok nk bermusuh2. Aku x pernah nk anggap seseorang tu sebagai musuh walau mcm mane jahat sekali perangai die kat aku. Sebab bg aku, dia ada cara dia sendri. Kepada sesiapa yang rasa diri itu bermasalah dengan aku, let me know :) Bye.

0 comments: